11/14/2013

Shades of fall

What's new?
Fall is here and I love it.
*I work a lot and spend not so much time in the studio as I would love to,
*BUT, I started a wheel throwing course and already make my first pots. I'm very satisfied about this. Once a week I go to another part of the island to learn some magic. I'm happy, tired, but very happy.
*Also I started teaching Russian in the school for adults in Manacor. There are 9 students attending my classes. Every lesson is a challenge for me as I'm not a teacher and never teached anybody a language, but I feel I'm able to do it and took this with enthusiasm. It's a pure joy seeing how my students start reading and saying their first words and phrases in Russian.
* I'm buying a ceramic kiln!!!!!!!!!!!!!! It is a second hand gas kiln. I buy it from a person who did and teached ceramics all her life. I'm very excited to adopt a kiln from such such a special person. I'm saving some moneyyyyy!!!! So you are WELCOME to purchase a treasure from my shop >>, also with 20% discount until Nov. the 17th!
* My daughter Rita, she started her own blog! You are welcome to drop a peek and to say hi, she will be HAPPY! :) You can read her blog using translation option o the side bar, she writes in Catalan.
She is sweet! :) >>
* We adopted a kitty and her name is Lluna (Moon in Catalan). I love hugging her, she is so soft and beautiful!
* It will be Arnau and Roc's birthday after tomorrow, we'll make a little party with family and friends. I'll get busy busy again! :)
* I'm happy I found a moment to post this, I hope you'll enjoy it too! XO


Què hi ha de nou ?
La tardor és aquí i m'encanta.
* Faig molta feina i no pas molt temps a l'estudi, així com m'hauria agradat.
* PERÒ , vaig començar un curs de torn de ceràmica i ja faig els meus primers pots. Estic molt satisfeta amb això. Una vegada a la setmana  vaig  l'altra part de l'illa per aprendre una mica de màgia . Estic feliç , cansada , però molt feliç.
* També vaig començar a ensenyar rus a l'escola d'adults a Manacor . Hi ha 9 estudiants que assisteixen a les meves classes . Cada lliçó és un repte per a mi ja que no sóc una mestre ni havia ensenyat una llengua a ningú mai, però sent que sóc capaç de fer-ho i vaig prendre això amb entusiasme . És un plaer veure com els meus alumnes comencen a llegir i dir les seves primeres paraules i frases en rus .
* Vaig a comprar un forn de ceràmica!!!!!!! És un forn de gas de segona mà. El compro a una persona que va fer i va ensenyar ceràmica tota la vida. Estic molt emocionada d'adoptar un forn d'aquesta persona tan especial . Estic estalviant alguns diners!!!!! Així que estan convidats a comprar un tresor de la meva botiga >> , també amb un 20% de descompte fins al 17 de novembre !
* La meva filla Rita , va començar el seu propi bloc! Et convid a pegar-hi una ullada i a dir hola , na Rita serà feliç ! :) És una nina molt dolça >>
* Hem adoptat una moixeta i el seu nom és Lluna. M'encanta abraçar-la , ella és tan suau i bonica!
* Passat demà és aniversari de n'Arnau i en Roc, farem una petita festa amb els amics i la família . Aniré de bòlit una altra vegada! :)
* Estic feliç d'haver trobat un moment per escriure això , espero que ho gaudeixis també ! XO

IMG_7153_1 IMG_7177_1 IMG_6963_1 IMG_6965_1 IMG_7166_1 Pit fired Pit fired
IMG_7142_1




IMG_7136_1
IMG_7134_1

IMG_7137_1 IMG_7135_1
IMG_7118_1





IMG_6996_1
IMG_6913_1
IMG_7131_1
IMG_7085_1
IMG_6909_1
IMG_6994_1



IMG_6897_1
IMG_7065_1
IMG_7123_1
IMG_7122_1

IMG_7034_1
IMG_7202_1 IMG_7198_1 IMG_7194_1



4 comments:

  1. I love visiting here because you bring such atmosphere and passion to your pages...your family, your creative work, your landscape.

    ReplyDelete
  2. thank YOU for sharing your happiness and all this beauty with us,
    made me happy too!!: ))

    what a wonderful and special visit you got from that butterfky,
    must mean luck : ))

    warmly,
    Vibeke

    ReplyDelete